Marieke-in-Rhode-Island.reismee.nl

School, Boston, Saint Patricksday

Hoi!

Het is weer tijd voor een blog! In de tussentijd heb ik absoluut weer veel meegemaakt, dus zal jullie weer vervelen met van alles.

Op dinsdag 13 maart had ik weer Advertising Campaigns en Imaging for Digital Media. Ik weet even niet meer wat we toen in de les hebben behandeld, maar goed. Die dag had ik toch maar besloten om m'n vak Print Design te laten vallen. Dus meteen de docente gemaild. Wist ik veel dat de laatste datum om je vakken te laten vallen de vrijdag ervoor was geweest. Nu kon het nog steeds wel, maar dan zou ik een onvoldoende op m'n cijferlijst terug zien. Na veel gedoe is het me een paar dagen later toch gelukt om het vak te laten vallen en ook zonder dat je er iets van terug ziet in m'n cijferlijst. Dus gelukkig een schade voor mijJ

De volgende dag had ik dus maar een vak te volgen, Creativity in Advertising. Omdat dit vak pas om 13.40 uur begint, kan ik iedere woensdag (hetzelfde geld voor de maandag) uitslapen. Heerlijk! Deze middag heb ik een fotoshoot gehouden met B, een Franse vriendin. De docent vond haar zo geweldig op de eerste foto's dat ie had aangekondigd dat ik nog veel meer foto's van haar moest maken omdat ze er uit ziet als een model. Gelukkig vond ze het niet erg om op de foto te gaan, dus dat was ook weer geregeld. En er zijn bovendien wel leuke kiekjes uit voort gekomen. Na de fotoshoot nog even met een honkbal voor Renaissance Hall overgegooid, omdat we zo graag willen softballen. Het begint echt te kriebelen bij me, je ziet hier zoveel mensen softballen/honkballen of in ieder geval mensen die aan het oefenen zijn, dat ik het ook zo graag wil! Nog even wachten tot vrijdag, dan kunnen we meetrainen met de club op Harborside.

Donderdag weer twee vakken gevolgd, dus vrij vroeg opgestaan. Helaas was ik donderdagnacht weer erg verkouden geworden en moest ik m'n neus weer honderdduizend keer snuiten op een dag. 's Middags tussen de lessen door kon ik toch nog wel wat leren in de bieb, ondanks dat ik helemaal gaar was van een slechte nachtrust. Na m'n laatste les van die dag had ik nog wat voor Mark gephotoshopt voor z'n stagebedrijf. (Ja, zelfs als ie aan de andere kant van de wereld zit, geeft ie me nog werkjes mee! ) Daarna snel naar het fitnesscentrum gelopen omdat we daar zouden meeten voor de New York-reis. Ja, dat horen jullie goed, we willen met z'n allen naar New York! Dat hebben we dus ook maar meteen geboekt in het bij zijn van bijna iedereen. Een hotelletje ergens in New York waar we met z'n zestienen heen gaan en wat maar 50 dollar voor twee nachten kost. Ben benieuwd wat we krijgen! Het zal wel lastig worden, met zestienen iets ondernemen. Dat wordt hoogstwaarschijnlijk verdelen in groepen en gaan met die banaan. Nu komen m'n New York boekjes goed van pas! Na het avondeten ben ik maar gaan slapen, want ik hield het niet meer uit met m'n gare neus en zieke hoofd. De anderen wilden dat ik meeging naar de Roxy, die discotheek, met weer een preparty erbij, maar dat aanbod heb ik toch maar vriendelijk afgeslagen.

Vrijdag is een vrije dag hier, dus ik had de hele dag nog voor me, maar had toch maar besloten om vroeg op te staan om samen met B te gaan softballen in Harborside. Aangekomen bij Snowden Hall, waar ik graag m'n ontbijtje verorber, zag ik dat je op vrijdagochtend pas om half 11 kunt ontbijten. Dat ging dus mooi niet door. Op Harborside aangekomen heb ik maar een muffin bij de Starbucks genomen. Dat noemen ze hier ontbijt. Stervend van de honger (ok, zo erg was het ook weer niet), heb ik me daarna met B aangemeld bij het softbalteam. Helaas was het het verkeerde team wat op dat moment aan het spelen was. Wel was er een gast die de ledenlijst bij zich hield, dus werden we op de lijst gezet en zouden we gesmst worden wanneer het team besluit te gaan oefenen. Omdat het gaat om het gemengde team van jongens en meiden, moeten ze zelf besluiten wanneer ze oefenen of een wedstrijd spelen. Ze hebben geen coach, maar wel een soort van aanvoerder. Het komt er op neer dat ze maar wat doen. Omdat we met z'n tweeën naar Harborside afgereisd waren, vonden we het zonde om meteen weer terug te gaan zonder te hebben gespeeld. Na een handschoen en een softbal te hebben geleend, hebben we een beetje overgegooid achterin het veld waar een ander team aan het oefenen was. Helaas begon het hard te regenen, dus zijn we maar weer weggegaan. Door mijn bar slechte conditie en omdat ik een verstopte neus had, merkte ik ook dat het oefenen niet echt fantastisch ging. Ik was half blij dat ik daarom geen training van een uur hoefde te doen.

Deze dag moest ik me ook inschrijven voor de zomervakken. Dus dat ook maar meteen gedaan, nu heb ik Organizational Behavior gekozen, Event Management en Media Relations. Blijkt dus dat je in de zomer een van de twee vakken een maand lang volgt in juni en de andere twee in juli. Helaas zijn het allemaal ochtendvakken waar je om 8 uur 's ochtends al in de schoolbanken moet zitten en heb je maandag tot en met donderdag les. Dit omdat een vak wat normaal tien weken duurt, nu in vier weken gepropt wordt. Dat zal wel wat worden dan, moet je huiswerk maken wat de volgende dag meteen af moet zijn.

's Middags ook nog naar de mall gegaan om voor de volgende dag groene spullen te kopen. Heb een aantal leuke accessoires weten te vinden! 's Avonds hebben we een erg vermakelijk verjaardagsfeestje gevierd van onze Duitse uitwisselingsstudente die 21 jaar werd. Cupcakes gekocht, een blije roze tiara voor op d'r hoofd en een ballon met helium waar ‘Happy Birthday' op stond. Ook gezongen voor d'r terwijl we met z'n allen in de pub stonden. Daarna gefeest tot in de late uurtjes.

De volgende dag moesten we om half 11 paraat staan om bij hetzelfde café kaartjes te kopen voor die avond voor de blockparty die daar in de straat gehouden zou worden. Natuurlijk omdat het zaterdag Saint Patricksday was. Ik heb echter m'n kaartje door iemand anders laten halen, omdat ik een beetje een kater had. Die dag niet veel bijzonders gedaan, maar wel rond vijf uur weer de stad in gegaan om ons aan te melden bij de blockparty. Schijnbaar hadden zich tweeduizend mensen aangemeld om daar een feestje te komen vieren. Het was dus nogal druk. Het feest vieren wilde die dag niet echt lukken, ik merkte aan de internationals dat ze het niet zo leuk hadden. De Amerikanen zelf hadden daar geen last van en dronken nog een groen biertje om de dag te vieren. Na drie uur, dus rond acht uur in de avond, hadden we het wel weer gezien en zijn we terug naar onze dorms gekeerd. Jammer dat het zo tegenviel, maar niet getreurd, ik had nog een dag weekend!

De volgende dag vroeg opgestaan, want het was tijd om naar Boston te gaan om de parade van Saint Patricksday te zien. Om 9.15 uur de Peter Pan bus (jaja) gepakt naar Boston. Eerst wat sightseeing gedaan in Chinatown toen we daar aangekomen waren, hebben daar ontbeten/geluncht en zijn daarna vertrokken naar de straten waar de parade gehouden werd. We kwamen toevallig aan op het startpunt van de parade, dus besloten we maar om daar een plekje uit te zoeken. Al gauw kwamen we erachter dat de parade niet vanuit één straat begon, maar vanuit drie straten begon en wij precies op dat punt stonden waar de parade samenkwam. Kwam er op neer dat we een straat niet konden zien, omdat er zoveel publiek voor stond. Naja, we hadden het slechter kunnen treffen. In de parade kwamen vooral veel oorlogsvoertuigen voorbij met veteranen erop. En tevens kwamen er veel bands voorbij met kids van een of andere universiteit.

Na de parade zijn we verder gaat sightseeën in Boston, natuurlijk te voet. Met m'n kaartje en m'n Bostonboekje in de hand, hebben we zo een vooraf aangegeven route gevolgd door een wijk in Boston. De ene helft van de groep besloot een andere route te nemen dan ik met nog twee Franse meiden, maar dat was niet erg. 's Avonds hadden we elkaar weer terugvonden op het trein/busstation om weer met de Peter Pan bus terug naar huis te gaan.

Maandag had ik weer maar een vak te volgen en kon ik lekker uitslapen. 's Middags even bij de studenten service geweest om er zeker van te zijn dat ik het vak Print Design kon laten vallen. Volgens mij heb ik deze dag niet veel bijzonders gedaan. Moest wel 's avonds de badkamer schoonmaken, daar hebben we hier een speciaal roostertje voor gemaakt. Werkt wel goed, als je ziet hoe de badkamers van anderen er uit zien. Na het schoonmaken nog een paar uurtjes geleerd voor m'n toets voor de volgende dag.

Dinsdag had ik een toets van tien vragen. Ook al had ik goed geleerd, op de een of andere manier lukte het niet echt om ‘m goed te maken. Gelukkig telde deze toets niet mee voor je eindcijfer. Opdrachten maken gaat me hier wel goed af. Ik merk dat het leren hier nogal stroef gaat. Moeilijke teksten in boeken en dan ook nog eens in het Engels. Na de toets heb ik even wat het heerlijke weer hier kunnen genieten. Deze week is het maar liefst 20 tot 25 graden met veel zon! Ben er erg blij mee. Eindelijk een zomergevoel, terwijl het gisteren pas officieel lente was.

's Avonds na het eten nog even naar de bieb gegaan om aan een opdracht te werken en rond tien uur kon ik eindelijk naar huis.

Hehe, wat een getyp, krijg er gewoon lamme armen van. Nou, ik heb jullie weer even op de hoogte gebracht en zal de volgende keer vertellen over mijn New York-avontuur.

Houdoe!

Marieke

Reacties

Reacties

hendrik

Mooi Miep,

Leest lekker weg. 't Lijkt wel een groot pretpark daar. Jammer van die verkoudheden. Gezond eten met ander vitamientjes dan het groene st Patrickbier misschien?

Veel plezier in NY. Neem je een souvenirtje mee?

Doei,

Papapapap

Mark

Heerlijk verhaal om te lezen schat, je hebt het fantastisch druk met die Amerikanen geloof ik. Jammer dat het softballen tot nu toe zo'n gedoe is maar jou kennende komt dat wel goed.
En je hebt je werkjes voor mij goed gedaan xD ik had een fotosoep expert nodig en dat ben jij gewoon ^.^

Cees

Hee hallo daar, aan de andere kant van de oceaan (waar trouwens hele vieze beestjes in zwemmen). Wat gaaf om te lezen allemaal! Dat je gewoon naar New York gaat! En wat verschrikkelijk van je ziektes! Hopen dat je nog een keer aan echt honkbal toe komt. Ben je nog van plan om een wedstrijd te bezoeken? Amerikaanser dan dat krijg je het denk ik niet. Eva is weleens naar een wedstrijd tussen de Pirates en de SF Giants geweest. Vet.

Nou, geniet van het lekkere weer, veel plezier en ik ben erg benieuwd naar je New York-reis.

Doei,

Cees

irene

Mriek, leuk dat je het leuk hebt :)

Esther

Dit verhaaltje is weer de bom! x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!