Marieke-in-Rhode-Island.reismee.nl

Van New York tot Niagara Falls

Mijn Amerika-avontuur zit er al weer bijna op! Nog 2,5 week te gaan. En wat heb ik veel beleefd in die tussentijd!

Hier in het kort een update van alles.

Op 11 april heb ik een concert van The Fray meegemaakt in Providence. Hartstikke leuk om weer eens een band live te zien spelen! En heb een goede avond gehad daar.

Van 20 t/m 22 april ben ik naar Philadelphia en Washington DC geweest (met dezelfde groep mensen als in New York. Dit was een roadtrip van een aantal dagen en wat was de reis lang! Maar het was het dubbel en dwars waard. 1 dagje Philadelphia en 1,5 dag Washington DC. In Washington natuurlijk de hoogtepunten bekeken zoals het Witte Huis en alle oorlogsmonumenten. En dat zijn er veel! Bij allebei de steden rondgewandeld en vooral de eerste twee dagen van het prachtige weer genoten. Weer veel foto’s gemaakt als herinnering.

Op 6 mei, een zondag, waren Mark en z’n vader een dagje in Providence en hebben we elkaar na een lange tijd weer gezien. Helaas was het maar een dagje, maar heb wel volop genoten. Twee weken later, in m’n meivakantie, is Mark weer teruggekomen en konden we een hele week met elkaar optrekken.

In de week van 18 mei was het dan tijd voor de meeste Amerikaanse studenten om naar huis te gaan en zomervakantie te vieren. Een raar gevoel kreeg ik daarbij, het leek alsof het al afgelopen was, terwijl ik nog 2,5 maand te gaan had. Ook een boel internationale vrienden gingen in die week of de week erna naar huis, wat erg jammer was. Maarja, niks aan te doen, we moeten verder.

In de weken ervoor heb ik ontzettend m’n best gedaan om een appartementje/kamer te vinden, omdat ik wist dat ik per 18 mei uit m’n dormkamer moest. Ik heb na veel bloed, zweet en tranen eindelijk iets gevonden, in dezelfde wijk als waar m’n dorm staat, namelijk Federal Hill. De rest van de Nederlanders had al iets gevonden, ze wonen met z’n allen in een huis verdeeld over twee verdiepingen. Ik woon drie huizen van ze vandaan, dus dat is wel grappig. M’n huisgenoten zijn twee Indiaase studenten van Johnson & Wales. Ze zijn hartstikke aardig en ik doe veel leuke dingen met ze. Ik ben erg blij met m’n kamer, eindelijk iets voor mezelf na 2,5 maand met iemand anders op een kamer te hebben geslapen. Zo raar dat ik hier over 18 dagen ook alweer uit moet, terug naar Nederland.

Met de verhuizing heeft de vriend van m’n kamergenootje uit Renaissance Hall me geholpen. Dat ging erg snel omdat ik maar twee koffers en drie tassen had. Diezelfde dag kwamen Mark en z’n vader weer langs en zo konden ze meteen m’n nieuwe kamer bewonderen. We zijn naar Boston gegaan met de auto en hebben z’n pa afgezet bij het vliegveld van Boston, omdat het tijd was voor hem om weer naar Nederland terug te keren. Mark en ik zijn daarna nog 1,5 dag in Boston gebleven en zijn rondgeleid door de tante van de vriendin van m’n broer (ja ja), die even buiten Boston woont. De dagen erna hebben we een auto gehuurd en zijn naar de Canadese grens vertrokken om eerst naar een outletwinkel te gaan en inkopen te doen. Na de inkopen naar Canada gegaan om de Niagara Falls te bewonderen. Daar zijn we twee nachten gebleven en hebben niet alleen de Niagara Falls bekeken, we zijn er zelfs in geweest door een boottocht te doen genaamd ‘Maid of the mist’. Rondom de Niagara Falls is genoeg vermaak voor een aantal dagen en daarom dus ook vanalles bezocht en gedaan.

Na die paar dagen weer met de auto teruggereden, in een stuk door naar Providence. De heenreis hadden we namelijk in twee stukken gedaan. Nog twee dagen in Providence gebleven en daarna Mark op de bus gezet richting Boston Logan Airport en hem uitgezwaaid.

Een paar dagen later ben ik naar Connecticut vertrokken, om Maricarmen, m’n kamergenootje uit Renaissance Hall, te bezoeken. Daar ben ik drie nachten gebleven. Een Franse vriend van school kwam ook twee dagen daar op bezoek, nadat hij een rondreis langs de oostkust had gemaakt. Z’n laatste dagen voordat ie weer naar Frankrijk terug ging, heeft hij met ons doorgebracht en dat was hartstikke gezellig. Ik heb allerlei leuke dingen gedaan in Connecticut en denk dat ik er nog wel naar terug ga, ergens in deze laatste weken.

Na Connecticut zat m’n vakantie er alweer bijna op, dus was het weer tijd om naar school te gaan. Ik heb vier weken lang één vak gevolgd, genaamd ‘Organizational Behavior’. Dat was iedere dag om 8 uur op school staan, behalve de vrijdag. Dat viel een beetje tegen voor me, ik ben absoluut geen ochtendmens en was vaak erg moe. Maarja, je moet er wat voor over hebben he.

7 juni had ik m’n housewarming gegeven. Ik had iedereen in de vakantie niet echt gezien, dus het was hartstikke leuk om iedereen weer te zien. Ik geloof dat ik de enige was die een housewarming gaf, ondanks dat alle internationals die ik ken verhuisd zijn van on-campus naar een appartementje off-campus.

Die zaterdag, 9 juni, zijn we met de Nederlanders voor een dag naar New York gegaan, omdat Nederland speelde tegen Denemarken in een café vlak bij Times Square. ’s Ochtends vroeg met de bus weg gegaan en na aankomst naar het café gerend, omdat de wedstrijd al meteen begon. Helaas verloor Nederland, zoals jullie waarschijnlijk allemaal al weten, maar de sfeer tijdens de wedstrijd was in ieder geval goed! Thijs Römer was ook nog aanwezig, zonder Katja, maar hebben we toch nog een celebrity gespot! Na de wedstrijd in Central Park gefrisbeed en nog even geshopt en toen was het alweer tijd om naar huis te gaan. Dat is weer eens wat anders, zomaar een dagje New York!

Boston aangedaan op 24 juni, met Ivanna, een vriendin uit Honduras die ook naar Johnson & Wales gaat. Dat was ook zomaar een dagje, heerlijk genoten van het weer en zomaar een beetje rondgeslenterd in Boston en dingen bekeken.

1 en 3 juli naar Newport geweest, wat een heerlijke plek is dat zeg! In Newport wonen de rijkste mensen uit Rhode Island, de huizen zijn groot, niet normaal. Ivanna en ik hebben twee mansions bezocht, en een kijkje gehad in het leven van families aan het begin van de twintigste eeuw. Newport staat ook bekend om zijn zeilwedstrijden, die toevallig werden gehouden op het moment dat wij er waren. We konden helaas niet alles bekijken, dus hebben wel het binnenstadje aangedaan, de mansions en hebben een stuk van de cliffwalk gelopen. Dat is een pad langs de kliffen waar je prachtig uitzicht hebt op de oceaan aan de linkerkant en aan de rechterkant op de mansions/villa’s/kastelen.

2 juli zijn m’n nieuwe lessen echter begonnen, en omdat ik nu twee vakken volg, is het wat drukker dan in de maand juni. Ik volg nu Media Relations en Event Management in de morgen van acht uur tot en met kwart over een. Althans, dat is de bedoeling, beide docenten laten ons iedere les eerder gaan. Dus tussen de lessen door ben ik iedere dag buiten bij de Starbucks te vinden, van de ochtendzon genietend. Ik heb nu best veel huiswerk en probeer alles goed bij te houden. Helaas heb ik inclusief dit weekend, nog maar drie weekenden te gaan, waarvan ik gedurende de weekenden ook veel huiswerk moet maken. Ik probeer toch nog van m’n laatste weken te genieten en plan alles zo in, dat ik naast huiswerk ook nog leuke dingen kan doen.

In de afgelopen weken ben ik een aantal keer naar het strand geweest met m’n huisgenoten en een paar vrienden. Ik ga naar Misquamicut Beach, dat ligt in het zuiden van Rhode Island. Omdat het in de maanden juni en juli zulk goed weer is geweest (iedere dag rond de dertig graden), kon ik de kans niet laten liggen om naar het strand te gaan. En ja, ik zal een tintje bruiner zijn als ik terug kom in Nederland, wat ik helemaal niet erg vind!

Afgelopen weekend ben ik naar Block Island vertrokken, heb daar de zondag en de maandag doorgebracht met een van m’n huisgenoten en nog twee andere vrienden. Ja, ik heb gewoon een dag school geskipt, wat erg! Heb daar ook weer heerlijk van het weer genoten, de eerste dag fietsen gehuurd en het eiland verkend. Omdat ik iemand ken die op Block Island woont gedurende de zomer, hadden we hem gebeld en kon hij ons mooi rondbegeleiden op de fiets. Hij bracht ons naar de mooiste plek van Block Island, genaamd ‘100 steps’. Dat is een trap van meer dan 100 treden die je moet nemen om bij het prachtige strandje te komen. Het laatste stuk moet je over rotsen klimmen om beneden aan te komen. En het was het meer dan waard, wat een prachtig uitzicht. We hebben de eerste dag het eiland verkend, zijn ’s avonds uit eten gegaan en hebben een pub aangedaan in de nacht. De volgende dag moest een van onze vrienden ons verlaten, om te gaan werken, dus toen waren we nog met z’n drieeën over. De tweede dag een ander deel van het eiland bezocht, lopend. Aan het einde van de middag naar het strand gegaan en om 17.15 uur de ferry terug genomen naar het vasteland.

Dit weekend iedere dag een feestje, dus dat is ook niet te slecht. Geen reisjes dit weekend, omdat ik ook nogal wat huiswerk moet maken. Ik hoop volgende week naar New York of Boston te kunnen gaan als een van m’n laatste trips in de US of A.

Als ik het niet vergeet houd ik jullie op de hoogte van wat er gebeurt in de laatste twee wekenJ

Liefs,

Marieke

Reacties

Reacties

Mark

Haha heerlijk om te lezen dat je elk weekend en elk vrij moment ergens bent en ergens van aan het genieten bent. Maak je laatste twee weekjes daar nog even mooi en Nederland ziet je wel weer verschijnen op de 31ste. Kus

Irene

topverhaal :) en weer bijna terug.. Superveel plezier nog even

tante Lenie.

Hallo Marieke,

Je bent inmiddels wel superhandig in verhuizen geworden.
En pas je op dat je geen "cliffhanger" wordt?! (Block Island).
We zien je graag weer heelhuids terug!

Groetjes, tante Lenie en ook van oom Aard.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!